Data publikacji:

Autor:

[75] „Pan przed czy po kredycie?” – czyli wpadka językowa w reklamie ING

Bank ING wyemitował ostatnio nową reklamę… z błędem językowym. Poniżej ów spot:

O jaki błąd chodzi? To pewien niuans składniowy. Pisaliśmy o nim w styczniu w tekście „Przed czy po kinie?”, czyli częsty błąd dotyczący przyimków.

Jak poprawić ten błąd? Błędny fragment można by zastąpić tak: „Pan przed kredytem czy już po (nim)?”. W tej chwili mamy do czynienia z połączeniem Pan przed (…) kredycie, które jest nie do zaakceptowania w świetle obowiązujących zasad poprawnościowych.

Mimo to reklama i tak jest ujmująca. Ta scena, gdy chłopiec wrzeszczy bez ogłady: „Tato! Tato, kupa”, jest znakomita! Choć, rzecz jasna, nie usprawiedliwia to ING. Co gorsza, emitowana jest już druga reklama z tej samej serii (z psem, który ma dynamit w paszczy), równie zabawna, ale znowu słyszymy: „Sorry, jesteś przed czy po kredycie?”.

PS. O innej wpadce językowej pisałem przy okazji błędu w reklamie masła Lurpak.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o